Canadian Parliamentary Petition

A forum to discuss Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency and its relationship to Multiple Sclerosis.
Post Reply
User avatar
foreignlesion
Family Member
Posts: 84
Joined: Sun Jul 12, 2009 2:00 pm
Location: Regina, Saskatchewan
Contact:

Canadian Parliamentary Petition

Post by foreignlesion »

Dear Friends,

The time has come for us to move vigorously to increase pressure on the federal government to play a leading role in helping achieve immediate access to CCSVI treatment.

In our May 25 letter sent to the Minister of Health Leona Aglukkaq, my colleague, NDP Health Critic Megan Leslie and myself made the case for a comprehensive approach to address the MS crisis. http://peterjulian.ndp.ca/node/997 This includes allocating fast-track funding for evidence-based research in Canada, promoting and facilitating greater and broader participation from Canadians living with MS in pilot testing, and helping facilitate immediate pre-screening imaging services to those afflicted with MS.

The main objective is to have the federal and provincial governments facilitate the application of Dr. Zamboni’s remarkable CCSVI discovery which has proven to treat MS symptoms and to restore the health of many MS sufferers.

On my website, you will also find a petition calling upon the federal government to play a key role in encouraging the swift adoption of this safe, painless, and effective procedure in Canada. Please help us circulate this petition to help gain momentum and to put pressure on the federal government to act swiftly and decisively. Get others to sign it too-Please return the completed original petition (postage free) to Peter Julian's Parliamentary Office in Ottawa:
Peter Julian MP for Burnaby-New Westminster
Room 178, Confederation Building, House of Commons
Ottawa, Ontario K1A 0A6
Please make contact with my office if you have any questions juliap@parl.gc.ca
By working together we will help make a difference to ensure equal access to CCSVI treatment for all Canadians living with MS.
Sincerely,

Peter Julian, MP
Burnaby-New Westminster



Chers amies (s),

Le temps est venu pour nous d’exercer des pressions vigoureuses sur le gouvernement fédéral pour qu’il joue un rôle de premier plan dans l’offre d’un accès immédiat au traitement de l’IVCC.

Dans notre lettre du 25 mai adressée à la ministre de la Santé, Leona Aglukkaq, ma collègue et porte-parole du NPD pour la santé, Megan Leslie, et moi-même avons plaidé en faveur d’une stratégie globale pour résoudre la crise de la SP. http://peterjulian.ndp.ca/node/997 Cela comprend une procédure accélérée pour le financement de la recherche fondée sur l’expérience clinique et réalisée au Canada, la promotion d’une participation plus grande et plus large de Canadiens souffrant de SP à des tests cliniques et la facilitation de l’offre immédiate de services d’imagerie de dépistage aux personnes souffrant de la SP.

L’objectif principal est que les gouvernements fédéral et provinciaux facilitent l’application de la remarquable découverte du Dr Zamboni, qui, preuves à l’appui, permet le traitement des symptômes de la SP, voire de guérir nombre de personnes atteintes de cette maladie.

Dans mon site web, vous trouverez également une pétition demandant au gouvernement fédéral de jouer un rôle de premier plan dans les efforts visant l’adoption rapide de ce traitement sûr, sans douleur et efficace au Canada. Nous vous prions de nous aider à faire circuler cette pétition pour recueillir d’autres appuis et exercer des pressions sur le gouvernement fédéral pour qu’il agisse rapidement et décisivement. Signez la pétition-s.v.p. partager la pétition avec d’autres personnes-Veuillez retourner la pétition originale signée (port payé) au Bureau Parlementaire de Peter Julian à Ottawa :

Peter Julian, député de Burnaby—New Westminster
Pièce 178, édifice de la Confédération, Chambre des communes
Ottawa (Ontario) K1A 0A6

Veuillez contacter mon bureau juliap@parl.gc.ca si vous avez des questions.

En conjuguant nos efforts, nous assurerons à tous les Canadiens souffrant de la SP un accès du traitement de l’IVCC.

Veuillez agréer, mes amies (s), l’expression de mes sentiments les meilleurs.

Peter Julian, député
Burnaby-New Westminster
Post Reply

Return to “Chronic Cerebrospinal Venous Insufficiency (CCSVI)”